lördag 25 juli 2009

Det är ju min blogg, eller hur!?

Inatt har det typ... inte varit roligt alls. Jag kunde inte somna, för allt jag var värd. Istället låg jag och visslade och sjöng helt tvångsmässigt på "Kasper och Jesper och Jonatan"... vad nu sången heter i orginal vet jag dessvärre inte.
Nå, det slutade med att jag knaprade i mig en Imovane, eller eventuellt två. Trivsamt läge. Ligger fortfarande och visslar rövar-visa. Helt tvångsmässigt ligger jag där och tutar, ända tills jag kommer på att det nog är bäst att jag tar en Imovane till. Somnade gott. Vaknade för lite trygt 20 minuter sedan och är vid förbenat trevligt måeende. Jag är nämligen mer ångestfri och depp-fri än jag varit sedan ja... jag vet inte... det var så extremt jättelänge sen jag mådde så flashigt som jag gör nu. Så snart medicinens efterverkningar ger sig av så misstänker jag dock att allt återgår till det normala.

Nu drar vi ut på rövarstråk 
Ja vi ska ut och röva
Med bara sånt vi kommer åt och sånt vi kan behöva
Nu e de mörkt i stad och land
nu sover folk så gott de kan
nu drar vi iväg med vår säck och vårt spann.
Både Kasper å Jesper och Jonathan

Vi går till kamomilla stad till bageributiken
vi rövar bröd och lemonad så ingen blir besviken
de händer nog att Jonathan vill ha en polkagris ibland
men annars så tar vi så lite vi kan både Kasper å Jesper
och Jonathan


Vi vet så väl vad vi ska tat å har så goda nerver
å slaktarn tar vi lejon av då fläsk och köttkonserver
och oxfilé e gott minsann
och prickig korv går också ann
men annars så tar vi så lite vi kan både Kasper å
Jesper och Jonathan


Men vi behöver också guld de tar vi om vi kan de
å sen när vi får säcken full så drar vi hem till landet
då e vi hungriga minsann
och mat vi lagar åt varann
men annars så gör vi så lite vi kan både Kasper å
Jesper och Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar