fredag 9 oktober 2009

Tvättdag.

Ja, visst är det så. Jag och Ville tvättar idag. En underbar upplevelse för alla inblandade. Nere i tvättstugan, för ett par minuter sen bara, så såg vi en asiatisk tjej ca 3 äpplen hög, en man från nåt land där man är hyfsat mörkhyad - basketlång, och med tuppkam i afrot! Jävligt festligt. Dessutom en helt vanlig svennebanan med joggingbyxor och grisrosa hudton. Our laundryroom is a melting pot! Ja, och så var jag och mitt fleece-barn där nere också ju. Vi har idag tvättstuga nummer 5, och planerar inte att använda strykbräda.

Igår såg jag 20 minuter början på en väldigt lovande b-film! Förmodligen alldeles sjukt dålig och sådär, MEN den heter Rise of the Gargoyles och har alltså som utlovat lite Gargoyle-action i sig. Jag vill ju ha en egen sån, och helst då en levande som kan sitta på min axel och så slänger jag till den lite rått kött mellan varven varpå den, pga mersmak, flyger iväg och river ett får eller så. Coolt! Alltså ja... åter till filmen; Jag ska se klart fanskapet ikväll och kommer sitta och klappa händer och vara helt begeistrad <--- eeeh... eller hur stavas det!?

Sett rätt mycket film det senaste förövrigt, ett axplock;

Zombieland - Camversion då den är jättejättefärsk och inte finns på dvd ännu. Kanonfilm! Satt klistrad och skrattade massvis och tyckte att det nog var en av de bästa zombiefilmer nånsin!

The Haunting of Seacliff Inn - Ja... alltså, ibland tankar man hem filmer på måfå för att det liksom låter lovande. Lite spöken och läskigheter och sånt liksom, jättetufft tycker jag. Men detta var nog bland det värsta jag sett på ett bra tag. Kan likna filmen vid en novell i en Allers-tidning typ. Det läskigaste som hände i filmen var när en farbror fick en elstöt, och DOG INTE ENS! Skämmes på er moviemakers!

In Dreams - Sett förut, tvungen att se igen... och igen... och igen... Fy fan vad jag älskar den filmen. Dels för att filmmusiken är så fruktansvärt jävla träffsäker, sen så är Annette Bening huvudrollsinnehavare och alldeles sjukt bäst. Hon är bäst. Bäst. Ja. BÄST! Filmen är baserad på en bok som jag också är förtjust i, men inte liknar filmen det minsta... typ. *s* Doll's Eyes av Bari Wood. Vi alla som tycker om övernaturligheter - läs boken! Se filmen!

Seventh Moon - Amy Smart i skräckfilm quelle surprise... tsssk. Det var en mycket dålig film som utspelar sig i Kina, och den här bruden och hennes man (som är kines då) är där på smekmånad och hamnar i en trasslig sits när deras chaufför rätt som det är kör vilse mitt ute i ingenstans och lämnar dem sittandes i bilen. Det blir otäckt rätt som det är, och vad exakt som hände kan jag inte berätta för jag tog hörlurarna ur öronen och tittade upp i taket under den scenen. Så river det nygifta paret iväg utan sin chaufför och stöter på en man som är blodig och långhårig och kines... och så blir de jagade av äckliga vitmålade kineser som ska föreställa demoner eller så. Och det hela slutar med att maken blir tagen av dem och förvandlas till en av dem, och så en jättefin soluppgång och så var filmen slut. Totalt meningslöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar