måndag 28 september 2009

Vidrigt obehaglig dröm.

Ja, det var fan en befrielse att bli väckt av klockan imorse. Drömde så otäckt att jag grät i sömnen, och var alldeles stirrig en god stund efter att jag vaknat.
Ville kikade inte mer än lovligt snett på mig när JAG var den som kom först ur sängen. Det brukar alltid vara precis tvärtom. Speciellt på måndagar. Då är jag morgon-zombie och måste i det närmsta slitas upp ur sängen av min dagis-ivriga son. Han, å andra sidan, poppar upp för egen maskin och klär på sig rena fina kläder och trycker igång tvn för sin dagliga dos morgon-bompa. Nångång då och då så kommer han och ställer sig i dörren till sovrummet och säger "mamma, nu får du stiga upp"... vilket är väldigt bra, för annars hade jag fan inte kommit upp heller.
Nåväl, times they are a changing... Idag steg jag upp först! WOHO!

Ja, just det... Drömmen! Jag drömde om en gammal skolkamrat, och hans psykopatiska farsa... fast ja, den här farsan var helt uppdiktad och gestaltades av Gene Hackman. Skolkamraten, Anders, och jag skulle ta oss ifrån ett hus till tågstationen... men icke sa nicke, för Gene Hackman/Farsan höll oss inlåsta i huset och viftade med rakblad och diverse andra tillhyggen. Vi hade Edward Scissorhands med oss också, som nånslags livvakt. Men Gene Hackman/Farsan slicade upp honom med rakbladet så att han gick av på mitten. Vid nåt tillfälle så fick jag tag på nåt vasst, och högg efter Gene Hackman/Farsan... fick in ett par snitt i armen på honom, och därefter FLÖG(!) vi till tågstationen på Anders cykel. Det hela låter inte så farligt såhär i efterhand, men det var riktigt jävla otäckt.

Stackars, stackars Edward Scissorhands... han blev alldeles massakerad!

1 kommentar:

  1. Du kanske har sett för mycket filmer på sistone? Det här luktar ju av Nightmare on Elm street, ET och en massa annat.

    SvaraRadera