tisdag 18 augusti 2009

Något är fel.

Inuti mitt huvud så finns det en hjärna. Åtminstone tror jag att det gör det.
I den hjärnan bildas de sjukaste av drömmar ibland. Som nattens drömmar...

Dröm 1;
Jag är 13 igen och ska börja högstadiet. Jag blir strypt utanför en toalett redan första dagen, men överlever. Det blir världens utredning av allt, och tillslut så kommer det fram att det är jag själv som har strypt mig. Vaknar och är kissnödig.
Dröm 2;
Jag är 17, men bor i den här lägenheten. Har fest hemma, och ex antal gamla skolkamrater (inkl. Röd-Sandra) är där. Musiken är hög och jag är nervös. Vi sitter ute på balkongen och en parakit, som jag kallar den i drömmen trots att det är en uggla till utseendet, kommer flygande. Den har rymt nånstans ifrån det vet jag alldeles säkert, och hittar en namnbricka och börjar leta telefonnummer på eniro.se. Tillslut finner jag ett nummer och ringer en man boendes i Skövde. Han bryr sig inte om sin fågel, och tycker att den kan få vara där den vill vara. Jag blir lite upprörd och ett gräl bryter ut över telefon. Han kallar mig det ena och det andra och säger att han fanimig ska plocka mig. Jag lägger på, festen fortsätter, K-man ringer och berättar att han hör allt som pågår och tycker att jag kan dra åt helvete. Så kommer fågel-mannen. Det är en man jag vet att jag sett förut, men kan inte riktigt placera honom. Han och en kamrat kommer in i lägenheten, och rätt som det är så har någon suttit ihjäl parakiten/ugglan och det tar hus i helvete. MEN! Maria kommer till räddning. Hon och fågel-mannen spelar ett parti Sänka skepp, som nån form utav duell, och hon vinner. Fågel-mannen med vän försvinner ifrån lägenheten. Bara stunden senare så ringer han upp mig och vill att vi ska bli tillsammans, för förutom att jag är slängd i käften och har dödat hans fågel, så tycker han att jag är alldeles underbar. Jag tackar ja till att träffa honom.
Vaknar upp kissnödig.
Dröm 3;
Det är ett sjuhelsikes liv utanför lägenheten och jag och två väninnor bestämmer oss för att hämnas på min hyresvärd genom att bryta oss in i hans hem (som är värsta flådiga herrgården) och dumpa parakit/uggla med tillhörande tarmar och blod i hans säng. Ja, nu dök fågeln upp igen. *s* Jaja, sen är vi helt plötsligt hemma igen och det är fortfarande liv utanför och jag bestämmer mig för att tala med byggjobbarna som står utanför. En av dem är AJ McLean, och jag lägger in råstöten på honom och han vill tillslut ge mig sitt telefonnummer. Men gång på gång lyckas jag fippla och skriva fel och jag hör inte vad han säger alls. När det tillslut lyckas så ja...
Vaknar jag upp kissnödig.

Det är NÅT som inte stämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar